Ana içeriğe atla

Aman dikkat!

Tarihin nemli çukurları, çamurlu ayaklarıyla bastıkları geçmişlerine gömülenlerle, kendini, kendi cinsinden üstün sananlarla tıka basa doludur.
Aynı yolda yürüyüp aynı yerlere ulaşmamaya çalışan, yarattıklarıyla daha da iyiyi yaratacaklara ilham veren biz reklamcılar, müşterilerimizin nemden kabaran ürünleri üzerine rengarenk şemsiyeler açarak maddi manevi besleniyoruz. Sektörün penceresinden bakanlara sunmamız gereken manzara: Birlikteliğimizin oluşturduğu güven veren tablo içerisinde farklılıklarıyla sokağı canlandıran şemsiyelerimizin ters düz dikişleridir. Yaptığımız işlerdir, baktığımız yerde gördüğümüz köşeli ayrıntılardır bizi aynı çerçeve içerisinde birbirimizden ayrı tutan. İyi ve kötünün tartışılmadığı, istenen ve yapılanın belirleyici olduğu bu sektörde yapmamız gereken tek şey: Fikirlerimizin kara kalem çizimlerini tarzımızla şekillendirip, müşterimizin resim defterine ilk sayfadan girebilmeye çalışmak olmalıdır. Biz, bize bizi kötülemek yerine, biz bize olduğumuz tertemiz bir masanın başında, yaptıklarımızın altını çizerek oturabilmeliyiz. Başkası tarafından kazanılmış tecrübenin ağırlığı altında ezilmek yerine, kendi tecrübelerimizle onu daha da ağırlaştırıp, sektörün önündeki engelleri ortadan kaldırmak için bir araç olarak kullanabilmeliyiz.
İlerlemek adına, belki de en iyi olmak adına doğru olduğuna inandığımız, ama geceleri bizi uyutmayan adımlar atarken, daha doğrusu, bir şeyin –ama neyin- üstüne basarken, düşünmemiz gereken önümüzdeki şeyin –ama neyin- her zaman bir muz kabuğu olabileceğidir.

Yorumlar

Nurettin Yay dedi ki…
Bu yorumun Ankaralı bazı ajansların müşterilere birbirlerini kötülemelerinden kaynaklandığını biliyorum.
Tatlı dilli bir yazı olmuş, ben daha ağırını yazardım.

Birgün bizim ajansımız hakkında birinin herhangi bir laf ettiğini tepit edersem elindeki tüm müşterileri alırım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye’deki Internet Kullanıcılarına Göre Markalar Nasıl Davranmalı?

SMG Connected'ta  yer alan haberde, Global Web Index Türkiye Araştırması’na göre; Türkiye’de internete her gün bağlanan kullanıcıların, markalardan beklentilerinin başında “tüketicinin bilgi birikimini artırması” geliyor. Türkiye’deki her 2 aktif internet kullanıcısından 1′i markadan tüketicinin bilgi birikimini artırmasını beklerken, bu konuda erkeklerin kadınlara göre daha çok beklenti içinde oldukları görülüyor. Müşterilerin markalardan diğer bir beklenti ise “eğlendirici” olmaları. Kadınların erkeklerden en çok farklılaştığı beklenti “günlük” hayatta. Markalardan beklentilerde önemli bir yere sahip olan “günlük hayatta”, kadınların erkeklere oranla daha yüksek oranda beklenti içinde olduklarını görüyoruz. Kadınlar, markalardan günlük rutinlerinin bir parçası olmalarını ve organize olmalarına da yardımcı olmalarını bekliyor. Kadınların erkeklere göre daha çok beklenti içinde olduğu diğer bir konu ise “etkileşim”. Kadınlar, markalardan diğer insanlarla etkileşime geç

Sizin Markanız Ne Renk?

Markalaşma sürecinde renklerinizin önemini hiç düşündünüz mü? Renkler bütün duyuları harekete geçirir, ve içinde birçok mesaj barındırır. Büyük markalar renklerin doğru kullanımının müşterileri arasında pozitif bir imaj çizmedeki önemini bilirler. Ayrıca, renkler hafızada önemli rol oynarlar. Renklerin anlamları kültürler arasında farklılık gösterse de, bazı evrensel anlamları da içinde barındırmaktadır. Mavi : Mavi renk güvenilirlik, sözüne sağdıklık gösterir. Genellikle gökyüzü ve denizle ilişkilendirilir, dolayısıyla huzuru temsil eder. Kırmızı : Kırmızı rengin kalp atışını hızlandırdığı ve hızlı nefes alıp vermeye yol açtığı söylenir. Bu nedenle kırmızı genellikle agresif, enerjik, provokatif ve dikkat çekici olarak tasvir edilir. Fakat kırmızı aynı zamanda da tehlikeyi de temsil edebilir. Yeşil : Yeşil sağlığı, tazeliği ve huzuru temsil eder. Koyu yeşil renkler varlık ve prestiji temsil ederken, açık yeşil rahatlatıcıdır. Sarı : Her toplumda sarı güneşle özdeşl

Kuzey Irak'ta başlamış olan Park View Apartmanları katalog çalışmalarımız

Park View Apartmanları Kuzey Irak'ta geniş çaplı bir projeye başladı. Biz de katalog çalışmalarına...