Markalaşma sürecinde renklerinizin önemini hiç düşündünüz
mü? Renkler bütün duyuları harekete geçirir, ve içinde birçok mesaj barındırır.
Büyük markalar renklerin doğru kullanımının müşterileri arasında pozitif bir
imaj çizmedeki önemini bilirler. Ayrıca, renkler hafızada önemli rol oynarlar. Renklerin
anlamları kültürler arasında farklılık gösterse de, bazı evrensel anlamları da
içinde barındırmaktadır.
Mavi: Mavi renk
güvenilirlik, sözüne sağdıklık gösterir. Genellikle gökyüzü ve denizle
ilişkilendirilir, dolayısıyla huzuru temsil eder.
Kırmızı: Kırmızı
rengin kalp atışını hızlandırdığı ve hızlı nefes alıp vermeye yol açtığı
söylenir. Bu nedenle kırmızı genellikle agresif, enerjik, provokatif ve dikkat
çekici olarak tasvir edilir. Fakat kırmızı aynı zamanda da tehlikeyi de temsil
edebilir.
Yeşil: Yeşil
sağlığı, tazeliği ve huzuru temsil eder. Koyu yeşil renkler varlık ve prestiji
temsil ederken, açık yeşil rahatlatıcıdır.
Sarı: Her
toplumda sarı güneşle özdeşleştirilir. Dolayısıyla, iyimserlik, pozitiflik, mutluluk,
ışık ve sıcaklığı temsil eder. Sarı ayrıca aklı ve yaratıcılığı göstermek için
kullanılır.
Mor: Mor
gizemliliği, ruhsallığı, hayal gücünü, gururu ve zarafeti simgeler.
Pembe: Pembe renk
genellikle enerji, gençlik, eğlence ve heyecanı simgelerken; açık pembe
duygusallığı ve romantikliği temsil eder.
Turuncu: Turuncu
renk atılganlığı, gençliği, eğlenceyi ve canlılığı temsil eder. Turuncunun “çocuksu”
algılandığı alanlar da vardır.
Kahverengi: Bu
renk sadeliği, denge ve kararlılığı temsil eder.
Siyah: Siyah renk
ciddiyet, güç, derinlik ve güvenilirlik temsilcisidir. Siyah renk kullanımını
özellikle pahalı markalar arasında görmek mümkündür.
Beyaz: Beyaz
saflığın, sadeliğin, temizliğin ve erdemin temsilcisidir. Beyaz rengi
genellikle çocuk ve sağlık ürünleri kullanmayı tercih eder.
Yorumlar