Ana içeriğe atla

Aman dikkat!

Tarihin nemli çukurları, çamurlu ayaklarıyla bastıkları geçmişlerine gömülenlerle, kendini, kendi cinsinden üstün sananlarla tıka basa doludur.
Aynı yolda yürüyüp aynı yerlere ulaşmamaya çalışan, yarattıklarıyla daha da iyiyi yaratacaklara ilham veren biz reklamcılar, müşterilerimizin nemden kabaran ürünleri üzerine rengarenk şemsiyeler açarak maddi manevi besleniyoruz. Sektörün penceresinden bakanlara sunmamız gereken manzara: Birlikteliğimizin oluşturduğu güven veren tablo içerisinde farklılıklarıyla sokağı canlandıran şemsiyelerimizin ters düz dikişleridir. Yaptığımız işlerdir, baktığımız yerde gördüğümüz köşeli ayrıntılardır bizi aynı çerçeve içerisinde birbirimizden ayrı tutan. İyi ve kötünün tartışılmadığı, istenen ve yapılanın belirleyici olduğu bu sektörde yapmamız gereken tek şey: Fikirlerimizin kara kalem çizimlerini tarzımızla şekillendirip, müşterimizin resim defterine ilk sayfadan girebilmeye çalışmak olmalıdır. Biz, bize bizi kötülemek yerine, biz bize olduğumuz tertemiz bir masanın başında, yaptıklarımızın altını çizerek oturabilmeliyiz. Başkası tarafından kazanılmış tecrübenin ağırlığı altında ezilmek yerine, kendi tecrübelerimizle onu daha da ağırlaştırıp, sektörün önündeki engelleri ortadan kaldırmak için bir araç olarak kullanabilmeliyiz.
İlerlemek adına, belki de en iyi olmak adına doğru olduğuna inandığımız, ama geceleri bizi uyutmayan adımlar atarken, daha doğrusu, bir şeyin –ama neyin- üstüne basarken, düşünmemiz gereken önümüzdeki şeyin –ama neyin- her zaman bir muz kabuğu olabileceğidir.

Yorumlar

Nurettin Yay dedi ki…
Bu yorumun Ankaralı bazı ajansların müşterilere birbirlerini kötülemelerinden kaynaklandığını biliyorum.
Tatlı dilli bir yazı olmuş, ben daha ağırını yazardım.

Birgün bizim ajansımız hakkında birinin herhangi bir laf ettiğini tepit edersem elindeki tüm müşterileri alırım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sizin Markanız Ne Renk?

Markalaşma sürecinde renklerinizin önemini hiç düşündünüz mü? Renkler bütün duyuları harekete geçirir, ve içinde birçok mesaj barındırır. Büyük markalar renklerin doğru kullanımının müşterileri arasında pozitif bir imaj çizmedeki önemini bilirler. Ayrıca, renkler hafızada önemli rol oynarlar. Renklerin anlamları kültürler arasında farklılık gösterse de, bazı evrensel anlamları da içinde barındırmaktadır. Mavi : Mavi renk güvenilirlik, sözüne sağdıklık gösterir. Genellikle gökyüzü ve denizle ilişkilendirilir, dolayısıyla huzuru temsil eder. Kırmızı : Kırmızı rengin kalp atışını hızlandırdığı ve hızlı nefes alıp vermeye yol açtığı söylenir. Bu nedenle kırmızı genellikle agresif, enerjik, provokatif ve dikkat çekici olarak tasvir edilir. Fakat kırmızı aynı zamanda da tehlikeyi de temsil edebilir. Yeşil : Yeşil sağlığı, tazeliği ve huzuru temsil eder. Koyu yeşil renkler varlık ve prestiji temsil ederken, açık yeşil rahatlatıcıdır. Sarı : Her toplumda sarı güneşle özdeşl...

Güven Hastanesi'nin Yepyeni Sitesi Mandalina'dan!

Güven Hastanesi'ne yepyeni bir site yaptık, hastanenin alanında uzman doktorları ile önemli sağlık konuları üzerine videolar çektik.   Videolarımızın devamı için  http://www.youtube.com/guvenhastanesi              

Gençler Klasik Medyadan Uzaklaşıyor!

Bir Youth Republic grup şirketi olan Youth Insight’ın üniversiteli, liseli, çalışan ve çalışmayan toplam 4300 genç ile online ve yüz yüze görüşerek gerçekleştirdiği Türkiye’nin ilk ‘ Medya Tüketim’ araştırması, Türk gençlerinin medya tüketim alışkanlıklarını ortaya koydu.  Araştırmanın sonuçlarına göre, yeni nesil iletişim araçlarını toplumun tüm kesiminden daha hızlı hayatlarının içine alan, teknolojik dönüşüm ile birlikte yaşama bakış açıları, değerleri, tüketim alışkanlıkları, sosyalleşme biçimi değişen gençler, medyayı da hızla ve çoklu tüketiyor. Haftada 40 saatten fazla zamanlarını online geçiren gençler için internet ‘yokluğunda yaşamayacakları bir şey’ anlamına geliyor!  Youth Insight’ın Türkiye genelinde gerçekleştirdiği araştırmaya göre;  Gençlik ve internet · Üniversite gençliği, televizyon başında geçirdiği zamanın 3 katını internette dolaşarak geçiriyor.   · Her 4 liselinin 3’ü internette dolaşırken aynı zamanda başka şeylerle de ilgile...