“Pazarın
övünç dolu çığlıklarını duymayanlar bile bir arkadaşı dinleyecektir.”
Paddi Lund
Kaç kere bir arkadaşınızın tavsiyesine uyarak bir ürünü
denediniz? Ya da memnun kalmadığınız bir servisten bir başkasına bahsettiniz?
Eminiz birden fazladır. Şirketlerin satışlarını arttırmak ya
da marka bilinirliğini sağlamak için iyi bir pazarlama kampanyasının önemi
tartışılamaz. Buna ek olarak müşterinin güvenilir bir kaynaktan aldığı tek bir
öneri o ürünü veya servisi alıp almamasına karar vermesinde önemli bir etmendir.
Günümüzde bilgi teknolojilerinin ilerlemesi ve sosyal medyanın da
popülerleşmesi ile ağızdan ağıza pazarlamanın alanı genişlemiş ve önemi
artmıştır. Artık bir ürün hakkında bilgiye ulaşmak, hakkındaki yorumlarını internetten
okumak veya arkadaşınızın facebook’ta “beğendiği” markaları görmek çok
kolaydır. Durum böyle olunca markaların müşteri memnuniyetini en üst seviyede
tutmaları gerekmektedir.
Birçok kişi ağızdan ağıza yayılmanın kendi kontrollerinin
dışında geliştiğini düşünür. Aslında bu doğru değildir. Peki, markalar ağızdan ağıza
nasıl kolaylıkla yayılabilirler? İşte uygulayabileceğiniz en basit üç yol:
1. Müşterilerinize hakkında bahsetmeye değer
bir deneyim yaşatın
Bu belki ürün veya servisinizin kalitesi ile, ya da müşteri
ilişkilerinizin kuvvetinden gelebilir. Farz edelim ki ürününüz kaliteli,
kimsenin gözle görülür bir şikayeti yok. Öyleyse müşterilerinize özel
deneyimler yaşatmaya başlayın. Bu yöntemler çok basit görünse de müşterilerinizin
kalbini kazanmak için önemli olabilir. Örneğin, önemli günlerde, hastalıklarda
onlara kart gönderin. Ya da müşterinizin beklenmedik zamanda gelen acele
siparişini zamanında büyük bir titizlikle tamamlayın.
2. Müşterilerinizle iletişim içinde kalmaya
devam edin
Müşteri hizmetiniz harika, adeta kendinizi aştınız. Şimdiki
aşama müşterinizle ilişkinizi devam ettirmek. Şirketinizdeki gelişmeleri haber
veren ‘newsletter’ları ya da yeni promosyonlarınızı müşterileriniz ile
paylaşmaya başlayablirsiniz. Ya da müşterileriniz için özel bir etkinlik
düzenleyebilirsiniz. Seminerler, konferanslar, workshoplar, ürün tanıtımları…
Sizin hayal gücünüze kalmış!
3. Müşteri Referans Sistemi başlatın
Birine bir şey yaptırmanın en iyi yolu istemektir. Namınızın
daha hızlı duyulması için bir referans sistemi başlatın. Müşterilerinizden sizi
tavsiye ederek arkadaşlarına bir iyilikte
bulunmalarını isteyin. Size sağladıkları
isimlere karşılık müşterilerinize ödüller verin – örneğin 1 ay ücretsiz hizmet,
ya da ürün gibi.
Bu kolay adımları kullanarak markanızın adının ağızdan ağıza dolaşmasını
kolaylaştırabilir, marka bilinirliğinizi ve müşteri sayınızı arttırabilirsiniz.
Ağızdan ağıza pazarlama hakkında daha detaylı bilgi için
George Silverman’ın “Ağızdan Ağıza Pazarlama – Dünyanın En Güçlü Pazarlama
Yöntemi” kitabını şiddetle tavsiye ediyoruz…
Yorumlar