Üç Adımda “Ağızdan Ağıza (Word of Mouth) Pazarlama” – Müşterilerinizi Konuşturun!


 “Pazarın övünç dolu çığlıklarını duymayanlar bile bir arkadaşı dinleyecektir.”
Paddi Lund

Kaç kere bir arkadaşınızın tavsiyesine uyarak bir ürünü denediniz? Ya da memnun kalmadığınız bir servisten bir başkasına bahsettiniz?

Eminiz birden fazladır. Şirketlerin satışlarını arttırmak ya da marka bilinirliğini sağlamak için iyi bir pazarlama kampanyasının önemi tartışılamaz. Buna ek olarak müşterinin güvenilir bir kaynaktan aldığı tek bir öneri o ürünü veya servisi alıp almamasına karar vermesinde önemli bir etmendir. Günümüzde bilgi teknolojilerinin ilerlemesi ve sosyal medyanın da popülerleşmesi ile ağızdan ağıza pazarlamanın alanı genişlemiş ve önemi artmıştır. Artık bir ürün hakkında bilgiye ulaşmak, hakkındaki yorumlarını internetten okumak veya arkadaşınızın facebook’ta “beğendiği” markaları görmek çok kolaydır. Durum böyle olunca markaların müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaları gerekmektedir.

Birçok kişi ağızdan ağıza yayılmanın kendi kontrollerinin dışında geliştiğini düşünür. Aslında bu doğru değildir. Peki, markalar ağızdan ağıza nasıl kolaylıkla yayılabilirler? İşte uygulayabileceğiniz en basit üç yol:

1.       Müşterilerinize hakkında bahsetmeye değer bir deneyim yaşatın
Bu belki ürün veya servisinizin kalitesi ile, ya da müşteri ilişkilerinizin kuvvetinden gelebilir. Farz edelim ki ürününüz kaliteli, kimsenin gözle görülür bir şikayeti yok. Öyleyse müşterilerinize özel deneyimler yaşatmaya başlayın. Bu yöntemler çok basit görünse de müşterilerinizin kalbini kazanmak için önemli olabilir. Örneğin, önemli günlerde, hastalıklarda onlara kart gönderin. Ya da müşterinizin beklenmedik zamanda gelen acele siparişini zamanında büyük bir titizlikle tamamlayın.

2.       Müşterilerinizle iletişim içinde kalmaya devam edin
Müşteri hizmetiniz harika, adeta kendinizi aştınız. Şimdiki aşama müşterinizle ilişkinizi devam ettirmek. Şirketinizdeki gelişmeleri haber veren ‘newsletter’ları ya da yeni promosyonlarınızı müşterileriniz ile paylaşmaya başlayablirsiniz. Ya da müşterileriniz için özel bir etkinlik düzenleyebilirsiniz. Seminerler, konferanslar, workshoplar, ürün tanıtımları… Sizin hayal gücünüze kalmış!

3.       Müşteri Referans Sistemi başlatın
Birine bir şey yaptırmanın en iyi yolu istemektir. Namınızın daha hızlı duyulması için bir referans sistemi başlatın. Müşterilerinizden sizi tavsiye ederek arkadaşlarına bir iyilikte bulunmalarını isteyin.  Size sağladıkları isimlere karşılık müşterilerinize ödüller verin – örneğin 1 ay ücretsiz hizmet, ya da ürün gibi.

Bu kolay adımları kullanarak markanızın adının ağızdan ağıza dolaşmasını kolaylaştırabilir, marka bilinirliğinizi ve müşteri sayınızı arttırabilirsiniz.

Ağızdan ağıza pazarlama hakkında daha detaylı bilgi için George Silverman’ın “Ağızdan Ağıza Pazarlama – Dünyanın En Güçlü Pazarlama Yöntemi” kitabını şiddetle tavsiye ediyoruz…

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sizin Markanız Ne Renk?

Dijital Günlüğe Dönüş Testleri

Tik Tak