Markanız ve Facebook


Şirketinizin Facebook sayfası var mı? Yoksa çok şey kaçırıyor olabilirsiniz. Türkiye olarak Facebook kullanıcısı olarak 31 milyon kişi ile dünyada 7. Sıradayız. Bu 30 milyon içinde şirketiniz hakkında bilgi almak isteyen belki binlerce kişi olabilir. Aşağıdaki önerilerimizi kullanarak daha aktif bir facebook sayfası oluşturabilirsiniz.
1.       Düzenli içerik yükleyin
Şirketinizle, ürünlerinizle ya da sektörünüz ile ilgili yenilikleri tercihen her gün paylaşın. Tabii yüklemelerin sıklığı kadar içeriği de önemli. Sosyal mecralarda sadece ürününüzü pazarlamak için değil, müşterilerinizle bağ kurmak, paylaşımlar yapmak için bulunduğunuzu unutmayın.  Takipçilerinizin yorum ve geri bildirim yapmalarına olanak sağlayacak ‘post’lar yükleyin. Yani facebook sayfanız hem sizin, hem de müşterinizin oluşturduğu içeriğin birleşimi olsun.
2.       Fotoğraf ve videoları iyi kullanın
İşiniz ya da sektörünüz ne olursa olsun görsel kullanımı müşterilerinizin dikkatini çekmek için çok önemlidir. İşinizin doğasına göre koyduğunuz fotoğraflar takipçilerinizde duygusal tepkilere de yol açar. Örneğin bir restoran işletiyorsanız, nefis yemeklerinizden birkaç fotoğraf koymak takipçilerinizde farklı etkiler yaratabilir. Unutmayın, bir fotoğraf bin sözcüğe bedeldir.
3.       Müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirin
Müşterilerinizden gelen soruları, yorumları dikkate alın. Takipçileriniz ürün veya servisleriniz hakkında sadece iyi yorumlar değil, zaman zaman kötü yorumlar da yapabilirler. Cevaplarınızı iyi düşünün ve çözüm odaklı olun, sayfanızı herkesin gördüğünü unutmayın.
4.       Arkadaşlarınızı ve müşterilerinizi davet edin
Müşterileriniz ve arkadaşlarınıza “Ben de buradayım!” deyin. Arkadaş listenizi sayfanıza davet edin. Kurumsal web sitenizde facebook bağlantılarını oluşturun. Kataloglarınıza, ilanlarınıza, reklamlarınıza ve hatta e-mail imzanıza facebook sayfanızın link’ini de ekleyin.
Bu yöntemler sayesinde takipçilerinizde daha iyi iletişim kurabilir, şirketiniz hakkında daha efektif bilgiler verebilir ve müşteri memnuniyetini arttırabilirsiniz. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sizin Markanız Ne Renk?

Dijital Günlüğe Dönüş Testleri

Tik Tak