Şirketinizin Facebook sayfası var mı? Yoksa çok şey
kaçırıyor olabilirsiniz. Türkiye olarak Facebook kullanıcısı olarak 31 milyon
kişi ile dünyada 7. Sıradayız. Bu 30 milyon içinde şirketiniz hakkında bilgi
almak isteyen belki binlerce kişi olabilir. Aşağıdaki önerilerimizi kullanarak
daha aktif bir facebook sayfası oluşturabilirsiniz.
1.
Düzenli içerik yükleyin
Şirketinizle, ürünlerinizle ya da sektörünüz ile ilgili
yenilikleri tercihen her gün paylaşın. Tabii yüklemelerin sıklığı kadar içeriği
de önemli. Sosyal mecralarda sadece ürününüzü pazarlamak için değil,
müşterilerinizle bağ kurmak, paylaşımlar yapmak için bulunduğunuzu unutmayın. Takipçilerinizin yorum ve geri bildirim
yapmalarına olanak sağlayacak ‘post’lar yükleyin. Yani facebook sayfanız hem
sizin, hem de müşterinizin oluşturduğu içeriğin birleşimi olsun.
2.
Fotoğraf ve videoları iyi kullanın
İşiniz ya da sektörünüz ne olursa olsun görsel kullanımı müşterilerinizin
dikkatini çekmek için çok önemlidir. İşinizin doğasına göre koyduğunuz
fotoğraflar takipçilerinizde duygusal tepkilere de yol açar. Örneğin bir
restoran işletiyorsanız, nefis yemeklerinizden birkaç fotoğraf koymak
takipçilerinizde farklı etkiler yaratabilir. Unutmayın, bir fotoğraf bin
sözcüğe bedeldir.
3.
Müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirin
Müşterilerinizden gelen soruları, yorumları dikkate alın. Takipçileriniz
ürün veya servisleriniz hakkında sadece iyi yorumlar değil, zaman zaman kötü
yorumlar da yapabilirler. Cevaplarınızı iyi düşünün ve çözüm odaklı olun, sayfanızı
herkesin gördüğünü unutmayın.
4.
Arkadaşlarınızı ve müşterilerinizi davet edin
Müşterileriniz ve arkadaşlarınıza “Ben de buradayım!” deyin.
Arkadaş listenizi sayfanıza davet edin. Kurumsal web sitenizde facebook
bağlantılarını oluşturun. Kataloglarınıza, ilanlarınıza, reklamlarınıza ve
hatta e-mail imzanıza facebook sayfanızın link’ini de ekleyin.
Bu yöntemler sayesinde takipçilerinizde daha iyi iletişim kurabilir,
şirketiniz hakkında daha efektif bilgiler verebilir ve müşteri memnuniyetini
arttırabilirsiniz.
Yorumlar