Ana içeriğe atla

Eli Acıman vefat etti!


"...Ülkemizde çağdaş reklamcılığın öncüsü Eli Acıman'ın iki kaygısı vardır: Etik... Ve estetik... Acıman'da bu iki değer ağır basmasaydı, bu denli saygınlaşamazdı." - İlhan Selçuk- "...Eli Acıman yalnız reklamcılığın ilklerinden değil, bugüne dek en iyisidir. Mesleğin hocası, duayenidir. Dürüst karakteri ile piyasanın en büyüklerinin güvenini kazanmış, daima ilkelere imza atmış büyük bir psikologdur. Reklam sektörünün en kuvvetlisi, en tecrübelisi, en büyüğüdür. Uzun süreler beraber çalıştık. Bugünkü durumumuza gelişimizde onun payı büyüktür. Teşekkür ederiz Eli Acıman." - Vitali Hakko- "...Eli Acıman, önünü açtığı meslek dalı ve yarattığı kurumla övünmelidir. Manajans, bir pazarlama disiplini olarak çağdaş reklamcılığın Türkiye'deki öncü kuruluşu, okulu ve örneği oldu. İş dünyası, satış artıran, yaratıcı reklamı Manajans'tan öğrendi. Çok önemli Eczacıbaşı markalarının pazar payının geliştirilmesinde yıllar boyu büyük yardım gördüğümüz Manajans'la ilişkimiz bizim için her zaman öğretici oldu." - Bülent Eczacıbaşı- "...Eli Acıman'ı 1970 yılında tanıdım. O zaman efsaneydi, hala da öyledir. Toplantılarda, iyiliğimle, mutluluğumla ilgilendiğini bir şekilde kanıtlardı. Tüm kötülüklerden korunduğumu hissederdim. Halkla İlişkiler'le ilgili olarak Londra'ya gittiğimde o metropolün balta girmemiş ormanlarında bana rehberlik etti. Tanıştırdığı iletişimcilerle, beni bir kez daha 'vahşi'lerden korudu. Tanrı Eli Acıman'dan razı olsun." - Betül Mardin-

O Reklamcının Kıymetlisiydi.
Nurettin Yay

Yorumlar

ata dedi ki…
bakalım kim akıl edecek / hatırlayacak derken... eline sağlık...

Bu blogdaki popüler yayınlar

WOMM

WORD-OF-MOUTH MARKETING NEDİR? Ürününüzü veya servislerinizi kullanan tüketicilerin, o ürün veya servis hakkında olumlu tecrübelerini çevrelerine yani potansiyel müşterilere aktarmasına ağızdan ağıza pazarlama denir. Tüketiciler olumlu tecrübelerini aktardıkça ürününüzün veya servisinizin pazarlama mesajı ücretsiz, güvenilir ve odaklı bir şekilde yayılır. Eğer insanlara tanıdıklarına anlatabilecekleri materyal sağlanabilirse insanlar tecrübeleri hakkında konuşmak, kendi fikirlerini paylaşmak için daha istekli olurlar. Ama unutulmaması gereken diğer bir unsur ise kötü bir tecrübe iyi bir tecrübeden daha çabuk yayılır ve daha çok tekrarlanır. İnsanlara sürpriz ve merak faktörleri ile yaklaşıldığı zaman, iyi tecrübelerinin de kötü bir tecrübe kadar çabuk yayılması sağlanabilir çünkü insanlar onlara yapılan sürprizler hakkında konuşmayı severler. INTERNET İLE WORD-OF-MOUTH MARKETING AŞKI NE ZAMAN BAŞLADI? Word-of-Mouth Marketing aslında insanlık tarihi kadar eskidir. Yeni olanzaten insanla...

Mercedes-Benz 4MATIC

Enfes bir reklam... Advertising Agency: Jung von Matt/Spree, Berlin, Germany Creative Directors: Michael Haeussler, Florian Kitzing Art Director: Kalle Haasum, Mareike Geisker

iki yıldır hep bir yanım eksik...

Eskiden yakardım bir tane sigarayı, üfleye üfleye atardım stresi üzerimden, hep dertleşirdim sigaramla. Ateşiyle, dumanıyla keyfiyle, zehiriyle birlikte olmak çok güzeldi. Çok iyi arkadaşımdı hiç sır vermezdi, ondan başka dertlendiğimde olmazdı zaten. Yok Abi sen 30 küsür sene sigara içtikten sonra ondan ayırlmaya kalk, bünye izin vermiyor bu ayrılığa. Susarken, konuşurken, gülerken, kızarken birlikte hareket etmişiz yıllarca 10 cm'lik ucu beyaz filtresi sarı aşkımla. Tütün kokmam, ciğerlerimin dumanla dolu olması tecrit odalarındaki yalnızlığımın insan ilişkilerindeki verdiği zararı asla vermedi bana. Sigaramla yakın zamanda barışmayı düşünüyorum, paketimin içine bir sürü sıkıntılarımı boşaltacağım sonra kapatıp çöpe atacağım geçen yıllardaki gibi. Sonra bir sigara yakıp üfleye üfleye atacağım ne varsa üzerimden.