Ana içeriğe atla

Aşk ve Ceza dizisi gençleri reklamcılıktan soğuttu!


Marketing Türkiye Dergisi’nin DOR Araştırma’ya yaptırdığı anketten ilginç bir sonuç çıktı. Araştırma, başrolünü Nurgül Yeşilçay ile Murat Yıldırım’ın paylaştığı Aşk ve Ceza dizisinin gençleri reklamcılıktan soğuttuğunu ortaya koydu.

Şirketin online yaptığı araştırmaya 18 bin 433 kişi katıldı. “Diziyi seyrettikten sonra reklam sektöründe çalışmak ister miydiniz?” sorusuna cevap verenlerin yüzde 3’ü zaten reklam sektöründe çalışanlardan oluşurken, katılımcıların yüzde 36’sı “Evet”, yüzde 40’ı “Hayır”, yüzde 21’i ise “Emin değilim” diye soruyu yanıtladı.

Salı ekranının en çok izlenen dizilerinden “Aşk ve Ceza”da Nurgül Yeşilçay, XL adlı reklam ajansının ortaklarından Yasemin karakterini canlandırıyor. Dizide, bu reklam şirketinin çalışanları sürekli birbirlerinin ayağını kaydırmaya çalışıyor, birbirleri hakkında dedikodu yapıyor.

Hürriyet

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Mercedes-Benz 4MATIC

Enfes bir reklam... Advertising Agency: Jung von Matt/Spree, Berlin, Germany Creative Directors: Michael Haeussler, Florian Kitzing Art Director: Kalle Haasum, Mareike Geisker

Sizin Markanız Ne Renk?

Markalaşma sürecinde renklerinizin önemini hiç düşündünüz mü? Renkler bütün duyuları harekete geçirir, ve içinde birçok mesaj barındırır. Büyük markalar renklerin doğru kullanımının müşterileri arasında pozitif bir imaj çizmedeki önemini bilirler. Ayrıca, renkler hafızada önemli rol oynarlar. Renklerin anlamları kültürler arasında farklılık gösterse de, bazı evrensel anlamları da içinde barındırmaktadır. Mavi : Mavi renk güvenilirlik, sözüne sağdıklık gösterir. Genellikle gökyüzü ve denizle ilişkilendirilir, dolayısıyla huzuru temsil eder. Kırmızı : Kırmızı rengin kalp atışını hızlandırdığı ve hızlı nefes alıp vermeye yol açtığı söylenir. Bu nedenle kırmızı genellikle agresif, enerjik, provokatif ve dikkat çekici olarak tasvir edilir. Fakat kırmızı aynı zamanda da tehlikeyi de temsil edebilir. Yeşil : Yeşil sağlığı, tazeliği ve huzuru temsil eder. Koyu yeşil renkler varlık ve prestiji temsil ederken, açık yeşil rahatlatıcıdır. Sarı : Her toplumda sarı güneşle özdeşl...

WOMM

WORD-OF-MOUTH MARKETING NEDİR? Ürününüzü veya servislerinizi kullanan tüketicilerin, o ürün veya servis hakkında olumlu tecrübelerini çevrelerine yani potansiyel müşterilere aktarmasına ağızdan ağıza pazarlama denir. Tüketiciler olumlu tecrübelerini aktardıkça ürününüzün veya servisinizin pazarlama mesajı ücretsiz, güvenilir ve odaklı bir şekilde yayılır. Eğer insanlara tanıdıklarına anlatabilecekleri materyal sağlanabilirse insanlar tecrübeleri hakkında konuşmak, kendi fikirlerini paylaşmak için daha istekli olurlar. Ama unutulmaması gereken diğer bir unsur ise kötü bir tecrübe iyi bir tecrübeden daha çabuk yayılır ve daha çok tekrarlanır. İnsanlara sürpriz ve merak faktörleri ile yaklaşıldığı zaman, iyi tecrübelerinin de kötü bir tecrübe kadar çabuk yayılması sağlanabilir çünkü insanlar onlara yapılan sürprizler hakkında konuşmayı severler. INTERNET İLE WORD-OF-MOUTH MARKETING AŞKI NE ZAMAN BAŞLADI? Word-of-Mouth Marketing aslında insanlık tarihi kadar eskidir. Yeni olanzaten insanla...