Ana içeriğe atla

noktasiz i´siz ve noktali s-c-g´siz bir hayat...

... olmadan yasamak zor. Sadece harfleri kullanamadigim icin degil, ayni zamanda kendimi ifade etme özgürlügüm kisitlandigi icin. Aslinda Apple´a bilgisayar siparisini verirken türkce klavye siparisimide verebilirdim ayni zamanda ama o zamanda almanca´da kullanilan iki noktali a harfi veya "ß" harfi eksik olacakti. Bir secim yapmam gerekti.. Almanca Klavye´yi sectim.

Aslinda söylemek istedigim daha basit bir cümle ile su; Yurt disinda yasamak kolay degil. Sunulan sosyal hizmetler (sosyal derken buzdolabindan bahsetmiyorum. Avusturya´da sosyal esittir herkes icin esit sinirsiz saglik sigortasi, isciler icin yardimlar vs.) buradaki hayati inanilmaz derecede kolaylastirsa bile, hizmet olmayan sosyal´lik avrupa ülkelerinin bir cogunda ölüyor. Insan haklari, yabanci haklari, ögrenci haklari, calisan haklari derken bir bakiyorsunuz ki haklariniz icinde hapis olmussunuz. Hafta ici her gün 9´dan 17´ye kadar herkes calisiyor. Söyle hadi ögle arasinda bir kahve icelim diyebileceginiz bir arkadasiniz bile yok. Tabii bu isin simariklik yakinmasi, burda yasamanin asil zorluklari cok farkli.

22 yasinda bir Medya Iletisim ögrencisi ve Türk asilli bir genc olarak burada hic bir PR-Sirketi bana yada benim gibilere is vermiyor. Staj bile yapmama izin verilmiyor. Sebebi Almancanin ana dilim olmamasi. Aslinda bu dili bir cok Avusturyali´dan daha iyi konusuyor olmam pek bir sey ifade etmiyor. Zaten is bulamayan onca avusturyali arasinda kalkipta türk bi kiza is vermiyor hic bir Ajans.

Bir baska Model ise Üniversite´yi Türkiyede okuyup Master icin Viyana´yi secen gencler. Beraber okuduklari insanlarin yaklasik 90%´indan daha zeki ve daha kaliteli bir egitime sahip olmalarina ragmen, dil yetersizligi yüzünden burada is bulamiyorlar, yada sosyal bir cevre kuramiyorlar.

Diyecegim su ki, sartlar her ne kadar zor olursa olsun, memnuniyet kelimesi her ne kadar unutulmus olursa olsun, bu bransta calismak veya kariyer yapmak istiyorsaniz, gözünüzü cok uzaklara dikmeyin. Ilk etap´ta kendi ülkenizin tüm sartlarini zorlayana kadar deneyin. Kariyerinizde gelebileceginiz en yüksek noktaya gelene kadar vazgecmeyin.

ç´siz ğ´siz ı´sız ve ş´siz bir Hayat, o kadar´da kolay degil...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türkiye’deki Internet Kullanıcılarına Göre Markalar Nasıl Davranmalı?

SMG Connected'ta  yer alan haberde, Global Web Index Türkiye Araştırması’na göre; Türkiye’de internete her gün bağlanan kullanıcıların, markalardan beklentilerinin başında “tüketicinin bilgi birikimini artırması” geliyor. Türkiye’deki her 2 aktif internet kullanıcısından 1′i markadan tüketicinin bilgi birikimini artırmasını beklerken, bu konuda erkeklerin kadınlara göre daha çok beklenti içinde oldukları görülüyor. Müşterilerin markalardan diğer bir beklenti ise “eğlendirici” olmaları. Kadınların erkeklerden en çok farklılaştığı beklenti “günlük” hayatta. Markalardan beklentilerde önemli bir yere sahip olan “günlük hayatta”, kadınların erkeklere oranla daha yüksek oranda beklenti içinde olduklarını görüyoruz. Kadınlar, markalardan günlük rutinlerinin bir parçası olmalarını ve organize olmalarına da yardımcı olmalarını bekliyor. Kadınların erkeklere göre daha çok beklenti içinde olduğu diğer bir konu ise “etkileşim”. Kadınlar, markalardan diğer insanlarla etkileşime geç

Sizin Markanız Ne Renk?

Markalaşma sürecinde renklerinizin önemini hiç düşündünüz mü? Renkler bütün duyuları harekete geçirir, ve içinde birçok mesaj barındırır. Büyük markalar renklerin doğru kullanımının müşterileri arasında pozitif bir imaj çizmedeki önemini bilirler. Ayrıca, renkler hafızada önemli rol oynarlar. Renklerin anlamları kültürler arasında farklılık gösterse de, bazı evrensel anlamları da içinde barındırmaktadır. Mavi : Mavi renk güvenilirlik, sözüne sağdıklık gösterir. Genellikle gökyüzü ve denizle ilişkilendirilir, dolayısıyla huzuru temsil eder. Kırmızı : Kırmızı rengin kalp atışını hızlandırdığı ve hızlı nefes alıp vermeye yol açtığı söylenir. Bu nedenle kırmızı genellikle agresif, enerjik, provokatif ve dikkat çekici olarak tasvir edilir. Fakat kırmızı aynı zamanda da tehlikeyi de temsil edebilir. Yeşil : Yeşil sağlığı, tazeliği ve huzuru temsil eder. Koyu yeşil renkler varlık ve prestiji temsil ederken, açık yeşil rahatlatıcıdır. Sarı : Her toplumda sarı güneşle özdeşl

Kuzey Irak'ta başlamış olan Park View Apartmanları katalog çalışmalarımız

Park View Apartmanları Kuzey Irak'ta geniş çaplı bir projeye başladı. Biz de katalog çalışmalarına...