Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Sizin Markanız Ne Renk?

Markalaşma sürecinde renklerinizin önemini hiç düşündünüz mü? Renkler bütün duyuları harekete geçirir, ve içinde birçok mesaj barındırır. Büyük markalar renklerin doğru kullanımının müşterileri arasında pozitif bir imaj çizmedeki önemini bilirler. Ayrıca, renkler hafızada önemli rol oynarlar. Renklerin anlamları kültürler arasında farklılık gösterse de, bazı evrensel anlamları da içinde barındırmaktadır. Mavi : Mavi renk güvenilirlik, sözüne sağdıklık gösterir. Genellikle gökyüzü ve denizle ilişkilendirilir, dolayısıyla huzuru temsil eder. Kırmızı : Kırmızı rengin kalp atışını hızlandırdığı ve hızlı nefes alıp vermeye yol açtığı söylenir. Bu nedenle kırmızı genellikle agresif, enerjik, provokatif ve dikkat çekici olarak tasvir edilir. Fakat kırmızı aynı zamanda da tehlikeyi de temsil edebilir. Yeşil : Yeşil sağlığı, tazeliği ve huzuru temsil eder. Koyu yeşil renkler varlık ve prestiji temsil ederken, açık yeşil rahatlatıcıdır. Sarı : Her toplumda sarı güneşle özdeşl

Türkiye’deki Internet Kullanıcılarına Göre Markalar Nasıl Davranmalı?

SMG Connected'ta  yer alan haberde, Global Web Index Türkiye Araştırması’na göre; Türkiye’de internete her gün bağlanan kullanıcıların, markalardan beklentilerinin başında “tüketicinin bilgi birikimini artırması” geliyor. Türkiye’deki her 2 aktif internet kullanıcısından 1′i markadan tüketicinin bilgi birikimini artırmasını beklerken, bu konuda erkeklerin kadınlara göre daha çok beklenti içinde oldukları görülüyor. Müşterilerin markalardan diğer bir beklenti ise “eğlendirici” olmaları. Kadınların erkeklerden en çok farklılaştığı beklenti “günlük” hayatta. Markalardan beklentilerde önemli bir yere sahip olan “günlük hayatta”, kadınların erkeklere oranla daha yüksek oranda beklenti içinde olduklarını görüyoruz. Kadınlar, markalardan günlük rutinlerinin bir parçası olmalarını ve organize olmalarına da yardımcı olmalarını bekliyor. Kadınların erkeklere göre daha çok beklenti içinde olduğu diğer bir konu ise “etkileşim”. Kadınlar, markalardan diğer insanlarla etkileşime geç

Kuzey Irak'ta başlamış olan Park View Apartmanları katalog çalışmalarımız

Park View Apartmanları Kuzey Irak'ta geniş çaplı bir projeye başladı. Biz de katalog çalışmalarına...

Gençler Klasik Medyadan Uzaklaşıyor!

Bir Youth Republic grup şirketi olan Youth Insight’ın üniversiteli, liseli, çalışan ve çalışmayan toplam 4300 genç ile online ve yüz yüze görüşerek gerçekleştirdiği Türkiye’nin ilk ‘ Medya Tüketim’ araştırması, Türk gençlerinin medya tüketim alışkanlıklarını ortaya koydu.  Araştırmanın sonuçlarına göre, yeni nesil iletişim araçlarını toplumun tüm kesiminden daha hızlı hayatlarının içine alan, teknolojik dönüşüm ile birlikte yaşama bakış açıları, değerleri, tüketim alışkanlıkları, sosyalleşme biçimi değişen gençler, medyayı da hızla ve çoklu tüketiyor. Haftada 40 saatten fazla zamanlarını online geçiren gençler için internet ‘yokluğunda yaşamayacakları bir şey’ anlamına geliyor!  Youth Insight’ın Türkiye genelinde gerçekleştirdiği araştırmaya göre;  Gençlik ve internet · Üniversite gençliği, televizyon başında geçirdiği zamanın 3 katını internette dolaşarak geçiriyor.   · Her 4 liselinin 3’ü internette dolaşırken aynı zamanda başka şeylerle de ilgileniyor.  · Gençli

Üç Adımda “Ağızdan Ağıza (Word of Mouth) Pazarlama” – Müşterilerinizi Konuşturun!

 “Pazarın övünç dolu çığlıklarını duymayanlar bile bir arkadaşı dinleyecektir.” Paddi Lund Kaç kere bir arkadaşınızın tavsiyesine uyarak bir ürünü denediniz? Ya da memnun kalmadığınız bir servisten bir başkasına bahsettiniz? Eminiz birden fazladır. Şirketlerin satışlarını arttırmak ya da marka bilinirliğini sağlamak için iyi bir pazarlama kampanyasının önemi tartışılamaz. Buna ek olarak müşterinin güvenilir bir kaynaktan aldığı tek bir öneri o ürünü veya servisi alıp almamasına karar vermesinde önemli bir etmendir. Günümüzde bilgi teknolojilerinin ilerlemesi ve sosyal medyanın da popülerleşmesi ile ağızdan ağıza pazarlamanın alanı genişlemiş ve önemi artmıştır. Artık bir ürün hakkında bilgiye ulaşmak, hakkındaki yorumlarını internetten okumak veya arkadaşınızın facebook’ta “beğendiği” markaları görmek çok kolaydır. Durum böyle olunca markaların müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaları gerekmektedir. Birçok kişi ağızdan ağıza yayılmanın kendi kontrollerinin dışın

Hepimiz tatlı bir telaş içindeyiz...

Tadına baktık, adını yazdık, mis gibi kokusundan ilham aldık, logosunu tamamladık ve BIG MISS CAKE'in markalaşma sürecini başlattık! Marifetiyle, titizliğiyle ve güzelliğiyle iddialı bir profesyonel, kendi elleriyle ''tatlı bir hayat''  sunmaya hazırlanıyor herkese.                Big Miss Cake ile siz de bu hayattan çok ''farklı tatlar'' alacaksınız!

Güven Hastanesi'nin Yepyeni Sitesi Mandalina'dan!

Güven Hastanesi'ne yepyeni bir site yaptık, hastanenin alanında uzman doktorları ile önemli sağlık konuları üzerine videolar çektik.   Videolarımızın devamı için  http://www.youtube.com/guvenhastanesi              

Markanız ve Facebook

Şirketinizin Facebook sayfası var mı? Yoksa çok şey kaçırıyor olabilirsiniz. Türkiye olarak Facebook kullanıcısı olarak 31 milyon kişi ile dünyada 7. Sıradayız. Bu 30 milyon içinde şirketiniz hakkında bilgi almak isteyen belki binlerce kişi olabilir. Aşağıdaki önerilerimizi kullanarak daha aktif bir facebook sayfası oluşturabilirsiniz. 1.        Düzenli içerik yükleyin Şirketinizle, ürünlerinizle ya da sektörünüz ile ilgili yenilikleri tercihen her gün paylaşın. Tabii yüklemelerin sıklığı kadar içeriği de önemli. Sosyal mecralarda sadece ürününüzü pazarlamak için değil, müşterilerinizle bağ kurmak, paylaşımlar yapmak için bulunduğunuzu unutmayın.  Takipçilerinizin yorum ve geri bildirim yapmalarına olanak sağlayacak ‘post’lar yükleyin. Yani facebook sayfanız hem sizin, hem de müşterinizin oluşturduğu içeriğin birleşimi olsun. 2.        Fotoğraf ve videoları iyi kullanın İşiniz ya da sektörünüz ne olursa olsun görsel kullanımı müşterilerinizin dikkatini çekmek için çok önemlid

Nivea

Elveda selülit.

222 Eskişehir, Hatıra Fotografı demo çalışması!

Her reklamveren layık olduğu reklamı alır!

Tanıdığım tüm ajansların müşterilerine daha iyi hizmet vermek için sürekli kendilerini geliştirmeye çalıştıklarını gözlemledim. Pazarlama, iletişim ve marka yönetimi alanındaki teorik ve pratik gelişmeleri dört gözle takip ettiklerini, bu alanda sektörel beyin fırtınası diye adlandırdığım tartışmalara girdiklerini, reklamcılığa kafa patlattıklarını yakından biliyorum. Zaten pazarlama alanında bilgili oldukları ve işlerinin doğası gereği “bencmark” yapabildikleri için müşterilerine (reklamverenlerine) pazarlama konusunda yol gösterebiliyorlar. Yüksek maaş alan eğitimli ve yaratıcı kadrolar barındırmalarının ve de stratejik planlama departmanları bulundurmalarının sebebi de bu. İyi hizmet vermek için ajansların sadece beyinlerinin güçlü olması maalesef yetmiyor. Hızlı ve kaliteli hizmete olanak sağlayan üretim teknolojilerine ve altyapılarına sahip olmaları da gerekiyor. Ayrıca yaratıcılığı körükleyen lokasyona da ihtiyaçları var. Yukarıdaki düşünsel ve fiziksel yatırımları kendilerine

Marka sahibi reklam ajansından ne ister?

Marka sahipleri reklam ajansının neyini beğenir, nesini beğenmez? Marka sahibi reklam ajansından nasıl bir katkı beklentisi içerisindedir? Reklam ajansları ile müşterileri arasında uyumsuzluk nerelerde yaşanmaktadır? Neden marka sahipleri sık sık ajans değiştirir? Yukarıdaki soruların cevaplarını her ajans sürekli sorgulamalıdır. Ajansının kalitesini, müşteri sayısını, ününü ve itibarını artıracak ipuçları yukarıdaki soruların cevaplarında gizlidir. Kabul ediyorum, reklam ajansından ne istediğini, ne istemesi gerektiğini bilmeyen bir çok marka sahibi (reklamveren) var. Reklam ajansına doğru düzgün brif veremeyen, verdiği brifin arkasında duramayan, ne iş ne de pazarlama stratejisi olan, reklamveren olmanın gereklerini bilmeyen marka sahiplerine, dergimizin Mayıs 2009 sayısındaki “Her reklamveren layık olduğu reklamı alır” başlıklı yazımda yol gösterici bazı tüyolar vermiştim. Şimdi de müşterisinin ihtiyaç ve beklentilerini iyi anlamayan reklam ajanslarına bazı tüyolar vermek istiyoru

Eli Acıman vefat etti!

"...Ülkemizde çağdaş reklamcılığın öncüsü Eli Acıman'ın iki kaygısı vardır: Etik... Ve estetik... Acıman'da bu iki değer ağır basmasaydı, bu denli saygınlaşamazdı." - İlhan Selçuk- "...Eli Acıman yalnız reklamcılığın ilklerinden değil, bugüne dek en iyisidir. Mesleğin hocası, duayenidir. Dürüst karakteri ile piyasanın en büyüklerinin güvenini kazanmış, daima ilkelere imza atmış büyük bir psikologdur. Reklam sektörünün en kuvvetlisi, en tecrübelisi, en büyüğüdür. Uzun süreler beraber çalıştık. Bugünkü durumumuza gelişimizde onun payı büyüktür. Teşekkür ederiz Eli Acıman." - Vitali Hakko- "...Eli Acıman, önünü açtığı meslek dalı ve yarattığı kurumla övünmelidir. Manajans, bir pazarlama disiplini olarak çağdaş reklamcılığın Türkiye'deki öncü kuruluşu, okulu ve örneği oldu. İş dünyası, satış artıran, yaratıcı reklamı Manajans'tan öğrendi. Çok önemli Eczacıbaşı markalarının pazar payının geliştirilmesinde yıllar boyu büyük yardım gördüğümüz Manajans&

Erciyes Baklava & Börek

Erciyes Baklava & Börek 2011'de Çok Tatlıyız

4556 - Önümüzdeki Engeli Kaldırın

Türkiye Bedensel Engelliler Spor Federasyonu SMS Bağış Numarası

Vodafone / Samsung: Connect to the Galaxy interactive map projection

"Kırmızı" Mandalina...

Nice Mutlu Yıllara...

Mandalina İşler

Eskişehir 222 park yeni logo ve relansman Kampanyası