Dijital Günlüğe Dönüş Testleri


Mandalina blog iş yoğunluğundan dolayı ne zamandır yayında değildi, ama bunun en büyük sebeplerinden biri socialmandalina üzerine yoğunlaşmamızdı. "got there by strong and sure baby steps" mantığıyla dijital kanadımızı oluşturarak Ankara'nın ileri görüşlü ajansı kimliğimizi sürdürüyor, basılı mecralardaki gücümüzü artık dijital mecralara da taşıyoruz.

2013 sonuna doğru bir çok uluslararası dünya devi gazetenin basım durdurarak dijital yayına geçiyor olması bu listedeki kalabalığı ne oranda arttırır bilinmez, ama medya otoritelerine göre 2015'te Amerika'da basılı medya unsuru 2000 yılının 3%'ine düşeceği gibi bunun İngiltere'de 7% oranında, Türkiye'de ise 28%'e düşeceği öngörülmekte.



Yani aslında her ne kadar yeni mobil teknolojilere G8 üyesi ülkelerden çok ilgi göstersek ve nüfus oranı bazında daha çok 3. jenerasyon ve sonrası telefonlara sahip olsak dahi insanımıza sorduğumuzda "Gazete Okumak" onlar için bir keyif ve dijital ortamda bunu yapmak açıkcası onlara keyiften çok işkence gibi geliyor. İşin diğer yanı ise yıllık 2.5 milyon ağaç kesimine neden olan gazetelerimiz, aslında dijitale geçerek kar marjlarını arttırabilirler; fakat bunu cazip kılmak için dişe dokunur bir tanıtımları yok. Yapmak zorunda kalacakları ise gün gibi aşikar.

Neyse, daha fazla çevrecilik yapmadan önümüzdeki 10 sene içerisinde gerçekleşecek dijital devrimle değişimleri gözünüzde bir canladırmanızı ve aslında tasarım olanaklarımızın ne kadar geliştiğini farketmenizi rica ediyorum.

Bugünlük bu kadar. Diğer değişiklikler ise, taşındık. Çok uzağa değil tabi ama 5 kat yukarı. Manzaramız yetmiyordu desek aslında daha iyi bir açıklama olur. Daha ferah olan Ankara manzaramızı led ışıklandırmasıyla mahvettikleri Atakule siluetimize değinmeden geçemeceyeceğim. Neyse çok bir şey de demeyeceğim, anlayana sivrisinek misali.

Görselimize değinecek isek Beginners filminden History of Sadness için aileye itaf edilmiş bir konsept tasarımı ilgilerinize sunulur. Film Duygu'nun tavsiyesi...

Mandalina over & out

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sizin Markanız Ne Renk?